سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هر که دوستی ندارد، اندوخته ای ندارد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 4




عکس:‌ تجمع بزرگ دانشجویان مقابل دفتر جاسبی

 


خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور طی حرکتی اعتراض آمیز به سمت دفتر مرکزی جاسبی رفتند.





دانشجویان از حدود ساعت 11 امروز سه شنبه چهارم خرداد ماه 89 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد که دفتر جاسبی در آن قرار دارد تجمع کردند.


 




اساسنامه دانشگاه آزاد توسط عالی ترین شورای فرهنگی کشور تدوین شده است ولی هیات موسس و امنای سابق این دانشگاه زیر بار قانون مصوب کشوری نمی رود.




این دانشگاه در سال های اخیر تبدیل به یکی از بزرگترین کارتل های اقتصادی یک جریان سیاسی شده است.

دانشجویان از دانشگاه های مختلف تهران و شهرستان به سمت خیابان پاسداران نیسیتان نهم حرکت می کنند.




روز گذشته عوامل جاسبی در دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر چند دانشجو را مورد ضرب و شتم شدید پرداختند.


خبرنگار ما کسب اطلاع کرد: دو تن از کسانی که این کار را کردند اساسا دانشجو نیستند و از اهالی علی آباد هستند.



این دونفر صبح امروز با قرار وثیقه آزاد شدند این درحالی است که دانشجویان مضروب همچنان در بیمارستان بستری هستند.






دانشجویان با سر دادن شعارهایی همچون "دانشجو می میرد، جاسبی می لرزد" و نصر من الله و فتح غریب، مرگ بر این رئیس مردم فریب" اعتراض و خشم خود را به فساد مدیریتی و بی قانونی مدیران دانشگاه آزاد نشان دادند.

در این بین چماق داران جاسبی که از قبل خود را آماده کرده بودند و قصد ایجاد جنجال و درگیری را داشتند با هوشیاری دانشجویان این حرکت و حیله آنان خنثی شد.


نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در این تجمع سخنرانی کرد.


مسعودی در سخنرانی خود به بیان نکات فساد مدیریتی و اقتصادی این دانشگاه و باز خوانی پرونده مربوط به رئیس دانشگاه آزاد اشاره کرد.


گفتنی است در حین شروع این سخنرانی برخی عوامل جاسبی با حرکاتی ناشایست سعی در جلوگیری این سخنرانی داشته اند اما باز هم در قبال این کار ناکام ماندند.


دانشجویان در این بین شعارهایی چون "چماق دار چماق دار، دانشجویی یا اشرار" "دانشجو بیدار است، از مفسدین بیزار است" "دانشگاه آزاد ، آزاد باید گردد" سر دادند.



در این بین حدود 30 تا 40 نفر از عمال جاسبی در جلوی دفتر او حضور پیدا کرده و قصد ایجاد آشوب داشتند.


رضا جلالی یکی از افراد جاسبی که جنجال آفرینی او در جلسات نقد جاسبی در دانشگاه ها شهره عام و خاص است،به افرادی که قصد آشوب داشتند پیوست.


این ساختمان که با پلاک 2 محل رفت و آمد مشکوک عوامل جاسبی شدهبود به شکلی که هر چند دقیقه یک بار چند نفر از این افراد به داخل ساختمان رفته و بعد از دقایقی از ان بیرون می‌آمدند.


به نظر می رسید در این میان عوامل جاسبی حرکت جنجال آفرین و آشوب را در دستور کار خود قرار داده بود.



دانشجویان با قرائت متن قطعنامه این تجمع اعتراض آمیز با مسئولین دانشگاه آزاد در مورد پذیرش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبعیت کامل از قانون و نیز مفاسد موجود در این دانشگاه اتمام حجت کردند.
در بخشی از این قطعنامه آمده است:


" از یک سو با لابی و رایزنی با برخی افراد در مجلس قصد دور زدن قانون را دارند و از سوی دیگر اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در مقام شورای نگهبان قانون اساسی برآمده و مصویه شورایعالی انقلاب فرهنگی را مغایر با شرع و قانون اساسی می نامند! آیا طغیان در برابر قانون، غیر از اقدامی است که توسط گردانندگان دانشگاه آزاد اتفاق افتاده است؟ براستی تا کی باید در برابر این همه قلدری و تکبر کوتاه بیاییم؟ ما دانشجویا امروز به نمایندگی از هزاران دانشجویی که منتقد وضعیت کنونی دانشگاه آزاداند اعلام می کنیم ادامه روند فعلی و وادادگی مسئولین – به ویژه مجلس شورای اسلامی- در برابر تخلفات دانشگاه آزاد به هیچ وجه قابل تحمل نیست و در صورت انفعال و وادادگی مجلس، دولت و قوه قضائیه نسبت به تخلفات دانشگاه آزاد، به تکلیف دینی، انقلابی و قانونی خود عمل نموده و تومار مدیریت مافیایی آقای جاسبی را در هم می پیچیم!

اقدام تامل برانگیز و مشکوک عده ای از نمایندگان مجلس در تصویب فوریت طرح قانونی شدن وقف موسسات آموزشی که بیشتر به یک کودتا شبیه است، نقطه ننگی در کارنامه مجلس هشتم به شمار می رود! اگرچه انصافا مجالس دیگر – به ویژه مجلس هفتم- هم در حمایت از قانون شکنی های آقای جاسبی کم نگذاشتند، لکن بیم آن را داریم که مجلس هشتم روی مجالس دیگر را در اظهار اردات به ریاست به اصطلاح عالیه دانشگاه آزاد سفید کند! بایستی به نمایندگان مجلس بگوییم که آقایان و خانم های محترم، این تذهبون؟ به کجا می روید؟ آیا فکرِ این را کرده اید که امروز در مقابل دانشگاهیان و افکار عمومی، و فردا در حضور خداوند متعال باید پاسخگوی اعمال تان باشید؟ چه حجت و دلیل شرعی و عقلی برای حمایت از مدیریت مافیایی دانشگاه آزاد دارید؟ بدانید که به حول و قوه الهی این زمستان هم خواهد گذشت و روسیاهی آن به حامیان آقای جاسبی خواهد ماند!

در آخر سخنی با آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد؛



جناب آقای هاشمی، گرچه قصد آن را نداریم که به اقدامات شرم آور برخی نزدیکان و فرزندان شما در چند سال گذشته – به ویژه سال 88- و در مقابل، سکوت شما نسبت به ایشان بپردازیم؛ لکن باید به شما بگوئیم که ما در خصوص اظهارات و مواضع عجیب شما در خصوص آقای جاسبی و مدیریت ایشان در دانشگاه آزاد سوالات جدی داریم. آیا اساسا شما از اقدامات و تخلفات صورت گرفته در دانشگاه آزاد مطلع اید و به عنوان رئیس دانشگاه آزاد حتی برای یکبار هم که شده به صدها سند تخلف – و بعضا جنایت مدیریت دانشگاه آزاد- نگاه کرده اید؟ چطور است که برای موارد بسیار جزئی تر مواضع جدی می گیرید و زمین و آسمان را به هم ریسمان می کنید؟"



متن کامل قطعنامه را می توانید در خبر "در صورت انفعال مسئولین تومار مدیریت مافیایی جاسبی را درهم می‌پیچیم"بخوانید


گفتنی است که دختر آقای هادوی که او یکی از شاکیان دانشگاه آزاد که زمین شخصی آنها توسط دانشگاه آزاد به غارت رفته بود با حضور در جمع دانشجویان معترض از حضور آنان تشکرکرد.



دانشجویان معترض با جماعت اقامه نماز ظهر و عصر در مقابل دفتر جاسبی به اعتراض خود پایان دادند.




 نوشته شده توسط احمد خطیبی پور در سه شنبه 89/3/11 و ساعت 11:11 عصر | نظرات دیگران()
http://www.4shared.com/photo/BO-_8qjg/body.html
درباره خودم

سایت سربازان گمنام
احمد خطیبی پور
این وبلاگ ، یک وبلاگ همه جانبه است.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 2
مجموع بازدیدها: 160403
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
http://ebux.ir/includes/img/468x60.gif
خبر نامه
 
موسیقی وبلاگ من
قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ
تبلیغات سایت سربازان گمنام