سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه دردانشش اختلاف و دوگانگی نباشد . [امام باقر علیه السلام ـ در بیان معنای راسخان در دانش ـ]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

آقای جابز 56 ساله، چندین سال است که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و از ماه ژانویه امسال به دلایل پزشکی، به صورت روزمره فعالیت نمی‌کرد.

stive-jobz.jpg

چند روز پیش با متن زیر از مدیریت اپل استعفا داد:

«به اعضای هئیت مدیره و انجمن اپل:
همیشه گفته بودم که اگر روزی فرا برسد که نتوانم از عهده وظایفم و انتظاراتی که از من به عنوان رئیس اپل می‌رود، برآیم، اولین نفری خواهم بود که شما را آگاه خواهم کرد. متأسفانه این روز فرا رسیده است.
به این وسیله از ریاست اپل استعفا می‌دهم. اگر هیئت مدیره صلاح بداند، مایلم به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر و کارمند اپل ، خدمت کنم.
توصیه می‌کنم که طرح جانشینی‌مان را اجرایی کنیم و «تیم کوک» را به عنوان رئیس اپل برگزینیم.
باور دارم که روشن‌ترین و خلاقانه‌ترین روزهای اپل، در پیش هستند و انتظار دارم که با نظارت و مشارکت به «کوک» در نقش جدیدش، یاری برسانیم.
من شماری از بهترین دوستان زندگی‌ام را در اپل پیدا کرده‌ام، از همه شما، به خاطر سال‌های زیادی که به من اجازه کار در کنارتان دادید، ممنونم.
استیو»

تاثیر استیو جابز بر اپل غیرقابل انکار هست، فروش 314 میلیون آی پاد، 129 میلیون آیفون و 29 میلیون آی پد تحت مدیریت این ابر مدیر اپل را در اوج تجارت جهان قرار داد حتی در تابستان امسال اپل از شرکت نفتی بزرگ اکسون موبیل نیز پیشی گرفت و لقب ارزشمندترین شرکت آمریکا را به خود گرفت.

اما از همه این موارد که بگذریم، متن نامه استعفای استیو جابز حاوی نکات ارزنده ای است که می تواند برای بسیاری از مدیران ما آموزنده باشد:
همیشه گفته بودم که اگر روزی فرا برسد که نتوانم از عهده وظایفم و انتظاراتی که از من به عنوان رئیس اپل می‌رود، برآیم، اولین نفری خواهم بود که شما را آگاه خواهم کرد. متأسفانه این روز فرا رسیده است.
تن بیمار و چهره تکیده استیو نیز می تواند بر اپل مدیریت کند، اما زمانی که او احساس می کند که در اندازه های مدیریت یک شرکت بزرگ مانند اپل نمی تواند به خوبی به وظایف خود در راه توسعه این شرکت عمل کند، به سادگی به این موضوع اعتراف کرده و قبل از اینکه این اسطوره توسط دیگران مورد نقد قرار گیرد، در اوج قدرت را رها می کند و شرکتی را که با جان و دل تاسیس و بزرگ کرده است را رها می کند.

درخواست های شفاف پس از استعفا
استیو کاری در پشت پرده ندارد، هر آنچه را که می خواهد ساده می گوید، اولا از اعضای هیئت مدیره خواهش می کند که اگر صلاح می دانند این در مقام یک کارمند در هیئت مدیره به کارش در اپل ادامه بدهد!
و مدیر بعدی را که فکر می کند می تواند به اپل کمک کند را نیز به صورت شفاف و با تاکید معرفی می کند!

و در نهایت در اوج فروتنی از اینکه به او اجازه کار در شرکتی که خود تاسیس کرده است داده اند ،تشکر کرده و با همه تعلقات و شیرینی های قدرت مدیریت اپل، به سادگی خداحافظی می کند.....

این مقاله را در لوکوپوک ببینید

 

locopoc-logo.png


 نوشته شده توسط احمد خطیبی پور در دوشنبه 90/6/7 و ساعت 6:52 صبح | نظرات دیگران()
http://www.4shared.com/photo/BO-_8qjg/body.html
درباره خودم

سایت سربازان گمنام
احمد خطیبی پور
این وبلاگ ، یک وبلاگ همه جانبه است.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 18
مجموع بازدیدها: 160445
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
http://ebux.ir/includes/img/468x60.gif
خبر نامه
 
موسیقی وبلاگ من
قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ
تبلیغات سایت سربازان گمنام